måndag 28 mars 2011

Tio fingrar och tio tår

Idag var det dags för UL igen, denna gången med en läkare. Första frågan jag fick var "Hur känns det?" Ja, hur kändes det?!? Glad att få se den lille igen, men lite orolig att det skulle vara något galet. Oavsett resultat så är det ju min lilla bebis som jag älskat från första stund. Det var en liten vit fläck i ena kammaren i hjärtat, som gjorde att de ville att jag skulle komma tillbaka. Det förekommer hos både friska barn men också barn med Downs syndrom. Noggrant screenade hon igenom bebisen och allt såg fint ut. Tio små fingrar och tio små tår, nackskinnet mättes, näsben kollades, en perfekt liten bebis. Men jag löper ändå 3 gånger så stor risk att få ett barn med Downs syndrom i och med fläcken i hjärtat, vilket i längden är lågt eftersom jag är så ung. Jag är inte orolig! Jag vet att det finns någon däruppe som har haft en tanke med denna lilla bebis.

2 kommentarer:

  1. Gud är med och han är god!
    Han samverkar allt till det bästa!!!
    Barnet är säkert fullt friskt! Skulle det vara ett underbart litet barn med DS så finns det inga ljuvligare människor än dem, helt makalöst underbara!
    Kram

    SvaraRadera
  2. klart han är frisk! kommer bli en underbar krabat, kanske en Charlie kanske inte? Längtar!

    SvaraRadera

Barnkläder - hm- polarn o pyret- ralph lauren - converse - lexington- the brand- boomerang - shopping - inredning - loppis - barn - familj - bygga hus