torsdag 11 mars 2010

Hur många barn får jag när jag blir stor...

Minns ni den leken man lekten när man var mindre, med hjälp av att kasta upp grus och fånga med baksidan av händerna skulle man få reda på hur många barn man skulle få. Det var olika varje gång, ibland var det 1 en annan gång var det 100.

Något som jag går runt och funderar på nu är, hur vet man att man är nöjd? Jag älskar barn, stohej och liv omkring mig. Jag älskar att vara hemmafru! Det känns som om jag aldrig blir nöjd. Silas skulle vara den sista sa vi. Tre känns lite futtigt... Hur blir man nöjd? Ska man bara bestämma sig?!?

12 kommentarer:

  1. Hej! Hittade dig via min vän Stephanie!
    Började skratta när jag läste ditt senaste inlägg så jag satt och tänkte på den leken senast igår och hade tänkt skriva ett inlägg om det!!! hahaha! Skumt!

    Aja, trevlig blogg :)
    -Jenny

    SvaraRadera
  2. Har du sett familjen annorlunda på tv4. Där har dom 10 barn och verkar inte helt färdiga. =)

    SvaraRadera
  3. Fastern i Vilda Västern11 mars 2010 kl. 17:23

    Hmmm...svår fråga. Som kristna har man en annan dimension än icke kristna. Jag skulle säga så här: så många barn som man tror sig ha kapacitet att ta hand om på det kroppsliga, själsliga och andliga planet för de kommande 20 eller 30 åren beroende på hur utspridda barnen är i ålder förstås. Alla "räcker till" i olika utsträckning. Det ska ju vara tillräckligt mycket kvar av mamma och pappa till varje barn, för vissa betyder det ett barn och för andra flera. Jag tror det är upp till varje familj att besluta, men ett genomtänkt beslut måste det vara.

    SvaraRadera
  4. Tycker du verkar vara en underbar, super mamma! Personligen tror jag ni blir "klara" vid barn nr 5!!
    Kör på tycker jag!!

    Kram:D

    SvaraRadera
  5. ta en i taget (eller två...) så tror jag att man känner när man är nöjd. men om tre känns fjuttigt så vore väl en fyra på sin plats? :o)

    SvaraRadera
  6. haha, ja du. Mamma och pappa skulle sluta vid 4! Men två till kom ut! Inte alltid planerat!
    Men lycka till med vad ni bestämmer er för!!
    Ni är en underbar familj!!! Du är en SUPER mamma Lina!!! Kramkram

    SvaraRadera
  7. Ja du...jag är inte nöjd med 2..
    Jag vill ha 3...men jag VET att när jag har 3 så kommer jag att vilja ha 4...vissa människor kanske har en onaturlig bebislängtan..och tydligen så är både du o jag sånna..... :)

    SvaraRadera
  8. Fastern i Vilda Västern12 mars 2010 kl. 15:06

    Förstår inte hur andra kan ge en siffra åt någon annan. Beslutet och ansvaret är bara ditt och W.s, eller hur? Jag känner många supermammor med både få och många barn!! :-)

    SvaraRadera
  9. Oj, väldans många kommentarer! Vad roligt, trodde inte någon läste bloggen!

    Det är ett svårt beslut, men antagligen kommer det bli en fyra framöver. När vet jag inte. Vi tar en dag i sänder... Just nu njuter vi av de barn vi har och låter Silas vara minst ett tag till! Men det är klart, bebis suget finns ju :)

    Super mamma och super mamma... Man gör det man måste ;)Jag har bra förebilder som sporrar mig att bli den bästa mamman för just mina barn! Jag vet att alla mammor jag känner är super!!!

    SvaraRadera
  10. haha...ja du..man blir nog aldrig nöjd tror jag. Du som sa att tre räckte:-)!!!Jag får bara 1 till så den lilla kotten sparar jag...:-) Men som min man sa häromdagen, jag kommer tjata om en 4:a me sen:-) men då får jag väl ta en valp istället:-) inte för att han vill ha ett djur överhuvud taget...men ställer jag dilemman som..Hund eller Bebbe, så blir det hund...ja, man får va listig.-)

    SvaraRadera
  11. har tänkt å bli dagisfröken...kom på att det är smart...1-3 års avdelningen, då kan jag ta hand om dem när mina blir större och inte vill gosa lika mycket:-)

    SvaraRadera
  12. Haha, ja det gäller att vara smart!
    Absolut, sen får man väl se framemot barnbarnen... ;)

    SvaraRadera

Barnkläder - hm- polarn o pyret- ralph lauren - converse - lexington- the brand- boomerang - shopping - inredning - loppis - barn - familj - bygga hus