onsdag 28 juli 2010

17 och snart pappa...

... det är min älskade bror.
Under veckans gång har jag och min familj fått alla möjliga slags kommentarer, för att inte tala om blickar. Säkerligen har det blivit mycket "snack bakom ryggen". Det blir det alltid!

De har tagit konsekvensen av sin handling, vilket jag vet kommer bli tufft. Men de går in i det som två mogna, ansvarsfulla vuxna.
Jag vet många som tagit "fel" beslut i vår församling, och de tror att det gått förbi obemärkt. Men det är en skuld de kommer få bära med sig resten av sitt liv.
Jag är stolt över min bror och hans flickvän!

Jag skriver det här endast för jag vet att en hel del av er som läser detta tillhör den skaran som dömer.
Må den som är utan synd kasta den första stenen...

14 kommentarer:

  1. ..Vi lever på 2000-talet inte på 1800-talet, många glömmer det ibland.
    Att vara en bra förälder handlar inte om ålder
    eller att vara gift....

    Strongt gjort av din bror att gå mot mängden (den mängden ni lever med.)
    Grattis till din bror och hoppas att den kommande helgen flyter på bra.
    Eller är det nästa helg det är konferans? ;)

    SvaraRadera
  2. Starkt och modigt av dom att ta rätt beslut!

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än att hålla med "anna".
    Det är få kristna ungdomar som vågar stå på sig i sådana lägen! All ära till dem!
    Det kommer gå strålande!
    J&S

    SvaraRadera
  4. Jag håller med! Jag tycker M & W har varit fantastiska och med den supporten, som finns runtomkring dom, så kommer dom att lyckas!! Strunta i vad folk säger och tycker... JAG tycker iallfall att dom har gjort helt rätt!!

    SvaraRadera
  5. Jag har en syster som är 18 år, som har en son som är 1 år....så jag vet precis vad du pratar om! Har ju fått höra en hel del!

    Mycket strongt av din bror!

    SvaraRadera
  6. Det är en underbar gåva att få barn, oavsett hur gammal eller ung man är. Lycka till, hoppas de får ett långt och lyckligt liv tillsammans! :)

    SvaraRadera
  7. Folk som dömmer och tycker saker kommer vi alla tyvärr aldrig undan, tycker som alla andra skrivit att de är jätte kul för dom att få ett kärleksbarn! De kommer gå så bra för dom och tufft kommer de att bli, men de va de för mej med och då va jag 22 med mitt första, de är nog tufft för alla mer eller mindre! Och ett stort grattis till dej som snart blir faster!! :D Nu hoppas jag på att J & I snart skaffar barn så mina oxå får kusiner i likande åldrar!! :D Kramar i massor(från en som vet hur de känns med dömmande blickar och kommentarer!!)

    SvaraRadera
  8. Tack alla söta! Egentligen bryr jag mig inte vad de andra säger. Blir bara så trött på folk ibland! Och som storasyster är jag lite överbeskyddande! Ett barn är en fantastisk välsignelse! Och jag kan knappt bärga mig, vi alla längtar så efter lilla Milo som han ska heta!

    SvaraRadera
  9. Ett moget beslut som jag personligen tycker alltid ska vara en självklarhet att få barn är en gåva från Gud som man ska vara tacksam för......att sen människor pratar bakom ryggen på en... kommer det alltid att finnas och det kan vi inte göra något åt man får be för dom och att Guds nåd ska komma över dem. jag skriver som min mycket visa och vackra hustru....må den som är utan synd kasta första stenen (Jesus Kristus sa detta först). det kommer bli tufft men med lite hjälp av farbror Walter faster L och resten av familjen och Guds nåd så ska de gå vägen. Så jag önskar min svåger och hans förhoppningsvis blivande fru all lycka och ni vet vem ni ska ringa när det kör ihop sig (faster) hahaha. Med de sagt....så ska jag gå till min säng och vem vet de kanske blir en kärleks barn till ikväll hahahahaha/El Conejo Walter

    SvaraRadera
  10. Jag förstår verkligen dig som syster Lina. Speciellt förstår jag då det varit mycket lögner om en utav mina nära och kära. Illa tal om nåt man egentligen inte har att göra med eller ens vet någonting om, bara vad andra har sagt. Va härligt att de är så mogna och tar sitt ansvar, fantastiskt. Vill också träffa min lilla flicka som jag är faster till någongång, men livet är svårt, men jag vet att Gud kommer skipa rätt. Kram från en annan syster som kan lida med sina yngre

    SvaraRadera
  11. Vad kul! Gratta honom! Tyvär finns det alldeles för många som är "duktiga" på att döma, men dom ser inte sina egna fel och brister!

    Dom kommer fixa detta huuur bra som hels!

    Kram Johanna Eliasson

    SvaraRadera
  12. Håller helt med dig Lina!! Hoppas det går bra för din bror och hans tjej! :) Önskar dom lycka till! Och hoppas att folk slutar snacka och ge blickar. Trams!! Hjälper ingen!!!

    SvaraRadera
  13. I och med kommentaren:

    Jag vet många som tagit "fel" beslut i vår församling, och de tror att det gått förbi obemärkt. Men det är en skuld de kommer få bära med sig resten av sitt liv.

    ...så är du själv inte ett dugg bättre. Du dömer också andras beslut och du kastar den första stenen genom att påstå att de får bära skulden hela sitt liv. Vad hände med Jesu förlåtelse i det fallet, kära Lina? Har han inte tagit all synd och skuld på sig? Eller gäller det bara dig och din familj och de som lever enligt era värderingar?

    SvaraRadera
  14. Givetvis har Han tagit synd och skuld på sig. Vi är alla förlåtna. Det var klumpigt skrivet att "det är en skuld de kommer få bära resten av sitt liv". Jag försöker att inte döma andras beslut, det är svårt att förstå någon om man inte gått i den personens "skor".

    I det här fallet handlade det om att folk menade att det var bättre att ta bort lilla bebisen eftersom man inte blir en bra förälder när man är så ung. Att det var en större synd/skam att behålla än ta bort. Barn är en gåva från Gud!

    SvaraRadera

Barnkläder - hm- polarn o pyret- ralph lauren - converse - lexington- the brand- boomerang - shopping - inredning - loppis - barn - familj - bygga hus