torsdag 6 februari 2014

Raindrops on roses and whiskers on kittens


Jag  och lillan bjuder på en grumlig selfie

Jag är så vansinnigt trött nuförtiden. Tror att det har med vädret att göra, det är så grått. Jag behöver sol. En utlandssemester hade inte suttit helt fel. Maken åker om några veckor, visserligen med jobbet men jag är aningens avis. Vill inte vara borta från småttingarna förlänge dock, får vackert vänta till september.
Veckan har varit allt annat än tråkig, är tacksam att det är helg snart, även om den kommer vara händelserik. Jag har lovade i ett svagt ögonblick att nästa gång min svåger kom hit skulle han få en tårta med chilenska flaggan. Så upp till bevis. Vill helst undvika både marsipan och sockerpasta. Det innehåller så mycket olika E nummer, så man får mardrömmar. Får se om det blir någon spritshistoria.

Funderade även på att byta plattform. Det känns ju lite små tråkigt att byta, så jag blir nog kvar här trots allt. Får bli lite bättre på det där med att uppdatera, det är så galet roligt att gå tillbaka och kika på gamla inlägg.
Funderar även på varför jag successivt tappat både lukt och smaksinne, lite grann känner jag ju men inte som innan. Lite tantvarning kanske.
Ännu en grej jag funderar på är hur man ska klona sig nu när barnen vill börja på fler aktiviteter. Livspussel och ilandsproblem deluxe. Man vill ju inte att de ska bli lidande pga av att de har många syskon, samtidigt som det ska funka bra hemma.
Funderar ganska mycket nuförtiden överlag, nästan så jag har varit lite små deppig. Men då får man tänka på allt som är bra. Precis som Sound of music. Raindrops on roses and whiskers on kittens, Bright copper kettles and warm woolen mittens, Brown paper packages tied up with strings, These are a few of my favorite things... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Barnkläder - hm- polarn o pyret- ralph lauren - converse - lexington- the brand- boomerang - shopping - inredning - loppis - barn - familj - bygga hus