söndag 9 februari 2014

Söndag

Jag fick sovmorgon imorse, Walter styrde upp frukost till alla och jag hittade dem framför OS. OS är det enda som går på vår tv nu. Jag medger att det är lite små kul, jag som egentligen är totalt befriad från allt som har med sport att göra. Förutom innebandyn jag spelar varje torsdag, men jag vet inte om det räknas som bandy. Mer springa fram och tillbaka efter en boll tills man kräks.

Barnen är äntligen i säng efter lusparty, Oh yes! Lössen är tillbaka nu har jag tagit till varenda husmorsknep. Nu ska de vara väck då alla är behandlade, inte lillan dock, men hon är luskammad.

Jag och lilla O sitter här och taggar för ännu en vecka. Nästa är det sportlov. Hur fort gick inte det?!? Nästa gång jag blinkar är det påsk.

2 kommentarer:

  1. Åh snälla dela med dej med alla husmorsknep… Jag håller på att bli knäpp på alla föräldrar på dagis som inte fattar att ALLA måste avlusa sig mer eller mindre samtidigt… Kramar och kul att du bloggar igen Kramar Ehlin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regel nr 1 är att kamma kamma kamma. Koka emellan kamningarna. Frys mössor. Bädda rent och vädra sängkläder. (en lus lever mellan 8-12 h utanför kroppen) De trivs inte i oljigt hår. De gillar inte heller värme, jag fönade och plattade flickornas hår. Nu har de varit lusfria sen Söndags kväll.
      Hoppas det förblir så :)
      Lycka till!

      Radera

Barnkläder - hm- polarn o pyret- ralph lauren - converse - lexington- the brand- boomerang - shopping - inredning - loppis - barn - familj - bygga hus